Don Quijote el Nabi
Un mensaje de Elias Barrocas que vive en Miami
escrito en "ladino".
Yo vide ayer diya de alhad el filmo i me plasyo
muy muncho afilu ke ay kosas ke ya konosiya de
averlas meldado. El filmo tura una orika, ama kedi
kon la savor de boka de kierer ver i sintir mas.
El filmo esta diegnado kon una pedagojia muy
enteligente i afilu los ke no meldaron el Quixote,
no konesen el ebreo i el Zohar lo van a entenderlo
muy bueno.
Mis parabienes a Madam Dominique. Echos buenos ke
tengash siempre. No so kritiko de arte ni de
litratura, ma me plasyo i vos lo rekomendo ke lo
veigash.
Un mensaje de Kim :
Don Kixote el Nabi
Kerida Dominique:
Meldando akeya edisyon del livro
-ase veinte anyos ?- rekodro ke mi enterez
mas grande estava en la bushkita del mensajeÂ
prensipal de Don Kixote.
Si partimos de la pedrita de la visyon Judiya
en Espanya, se komprende ke un Kripto Judyo
kijera desharla en filigrana en las pajinas
de una novela aparentemente ajena a toda
preokupasyon relijyoza (esto sorprende en el
Kixote, en sus tyenpos tanto relijyozos: Don
Kixote no es o no parese relijyozo, no va a misa,
no reza...) Ma kual es lo ke este Nabi kere
dezir del Abastado?
Aze tyenpo, solo topi una afirmasyon fundamental:
la aventura de los merkaderes de Toledo es una
negasyon del konsepto katoliko de la fe (kreer
sin ver), ke es lo ke pide Don Kixote, myentras
ke los merkaderes (si eran de Toledo puediyan
ser Konverzos) insisten en ke para kreer es
menester ver... visyon moderna i no se si
kabbalistika. Ma por ke en este kavzo es Don
Kixote ken guadra la visyon katolika i los
merkaderes los ke la kontradisen ? Eran los
merkaderes los maestros de Don Kixote, porke
Cervantes les da la razon?
En este momento en ke nadye kree en nada, es muncho
grande presentar una visyon livre del D.io Uno.
Serkare el livro i tornare a meldarlo.
Kon grande afeksyon,
KimDon Quijote el Nabi
Kerida Dominique:
Meldando akeya edisyon del livro
-ase veinte anyos ?- rekodro ke mi enterez
mas grande estava en la bushkita del mensajeÂ
prensipal de Don Kixote.
Si partimos de la pedrita de la visyon Judiya
en Espanya, se komprende ke un Kripto Judyo
kijera desharla en filigrana en las pajinas
de una novela aparentemente ajena a toda
preokupasyon relijyoza (esto sorprende en el
Kixote, en sus tyenpos tanto relijyozos: Don
Kixote no es o no parese relijyozo, no va a misa,
no reza...) Ma kual es lo ke este Nabi kere
dezir del Abastado?
Aze tyenpo, solo topi una afirmasyon fundamental:
la aventura de los merkaderes de Toledo es una
negasyon del konsepto katoliko de la fe (kreer
sin ver), ke es lo ke pide Don Kixote, myentras
ke los merkaderes (si eran de Toledo puediyan
ser Konverzos) insisten en ke para kreer es
menester ver... visyon moderna i no se si
kabbalistika. Ma por ke en este kavzo es Don
Kixote ken guadra la visyon katolika i los
merkaderes los ke la kontradisen ? Eran los
merkaderes los maestros de Don Kixote, porke
Cervantes les da la razon?
En este momento en ke nadye kree en nada, es muncho
grande presentar una visyon livre del D.io Uno.
Serkare el livro i tornare a meldarlo.
Kon grande afeksyon,
KimDon Quijote el Nabi
Commentaires